שם משתמש:
סיסמא:
עוד לא פתחת משתמש באתר ? להרשמה מיידית בחר/י:
אני בת וברצוני להירשם לאתר ! | אני בן וברצוני להירשם לאתר !

מערכת הבלוגים של העיר הוירטואלית


אפשרויות ניהול
את/ה צריכ/ה להיות מחוברת לעיר הוירטואלית כדי להשתמש במערכת הבלוגים.
בלוגים - עמוד ראשי
הרשמה לאתר

בלוגים אחרונים
* Cher
* היכולת החשובות שמציג סקייטבורד חשמלי באיכות גבוהה
* 5 יתרונות מעולים בשימוש של חברת ניקיון
* עבודה לנוער בחופש הגדול / עבודה לנוער בקיץ
* נערת לווי - פנטזיה או לא? מה האמת?
* איך להתחיל עם בחורה בפייסבוק - שלושה טיפים שאתם חייבים ליישם
* חדרי בריחה לילדים - לאתגר את הילדים שלכם
* איחור
* 3 הפחדים הגדולים ביותר במערכת זוגית
* הצד האפל של עולם הדוגמניות
* כולנו מכירים את החופש הגדול- איך וכיצד לחסוך?
* משחקים בחדרי בריחה
* השכרת וילות בחול
* מה זה וילה בכלל
* לעמוד על שלנו במקומות עבודה
כפולים - הסדרה הטובה של הקיץ/חורף - מה היה לנו? (צפיות: 326)

פוסט זה נכתב על ידי בתיו ב05/12/2015 18:24:02

סדרת דרמה בערוץ מסחרי היא מוצר לא כלכלי - ובמידה מסוימת המשפט הזה הוא סטטוס-קוו בתעשיית הטלוויזיה. השקעה ביצירה ישראלית מקורית היא דרישה בסיסית של הרגולטור מגופי השידור, אך בשנים האחרונות - ואולי במיוחד כפולים - נאבקים גופי השידור לא רק למלא את החובה הזו, אלא גם לייצר דרמה שמכסה את ההשקעה שלה, ואולי אף כזו שתהווה נכס אסטרטגי בעל ערך מוסף.

בערוץ 10, למשל, הצהירו באופן ברור שהם מוותרים על הערך המוסף בהפקות המקורהמתוסרטות. עם השינוי באג´נדה של החברה והמעבר שלה לשידור שמתמקד בשידורי תעודה ותחקיר, זולים ואפקטיביים, הוחלט גם לשנות גישה כלפי היצירה הדרמטית.

דרישת נאותות ההפקה של הרגולטור עומדת על כ-250 אלף שקל לפרק? הערוץ עובר לשדר סיטקומים רזים כמו "בנות הזהב" או "לה פמיליה" (שתיהן בהפקת אולפני הרצליה), שעלות פרק אחד שלהן לא עולה על 300 אלף שקל.

סדרות כמו אלה - שהן חביבות לצפייה על הקהל אך אינן מותירות חותם תרבותי עמוק, אם לנסח זאת בעדינות - הן הפתרון האולטימטיבי בעבור ערוץ 10. הן עונות בדיוק על דרישות הרגולטור על-מנת שיסווגו תחת ההגדרה "סוגה עילית" ("דרמה", במובן הישראלי הרגולטורי, יכולה להיות גם סדרה קומית, ואין בהגדרתה זו משמעות לאופי תוכנה). בזמן קצר יחסית מופקת כמות משמעותית של פרקים (ל"בנות הזהב" הופקו 40 פרקים במכה), ומעל לכל - מדובר בתוכן שאפשר לשדר אותו שוב ושוב בשידור חוזר, ולצופים זה לא ממש משנה. שידור נוסף של התוכנית משמעותו הכנסות נוספות שמשיגות רייטינג דומה לזה של השידור הראשון.

אדפטציה לצפיית בינג´

עד עתה, למשל, שודרו 4 תוכניות של "בנות הזהב" והניבו רייטינג של 8.6% צפייה. לעונה הקודמת של הסדרה שודרו לפחות 3 סיבובים של שידורים חוזרים, ובכל פעם נתוני הצפייה לא היו שונים משמעותית מהשידור הראשון. כך שאם הסדרה לא כיסתה את ההשקעה בפעם הראשונה, היא ללא ספק עשתה זאת בשידור השני. משם זה רק מרוויח.

"חברות" (בהפקת יואב גרוס), שבימים אלה עובדים על עונה שלישית שלה בערוץ 10, בה הושקע סכום גבוה יותר לפרק מאשר הסיטקומים האחרים, השיגה בשידור הראשון של עונתה השנייה 10.8% צפייה. בשידור השני - שעלותו כאמור אפסית - השיגה התוכנית רייטינג של 10.1%, כמעט ללא הבדל.

בשוק ההפקה חוששים שההתנהלות של ערוץ 10 תהווה דוגמה גם לזכייניות ערוץ 2. אחרי הכול, הפקה של תוכנית ריאליטי מחזיקה פוטנציאל כלכלי גדול יותר, מניבה נתוני צפייה גבוהים יותר, מאפשרת גמישות בברייקים הפרסומיים ותוכן שיווקי, ובעיקר מחייבת צפייה בזמן אמת.

וזה אולי הקושי הגדול ביותר של זכייניות הטלוויזיה המסחרית - ההבנה שאופי הצפייה משתנה, ושהקהל לא מהסס להקליט סדרות דרמה, להריץ את הפרסומות ולצפות במספר פרקים בזה אחר זה.

עובדות אלה עמדו לנגד עיני הזכיינית קשת, שאמש (ד´) שידרה את הפרק האחרון של "כפולים". הזכיינית לקחה סיכון גבוה כששיבצה את דרמת המתח המצליחה בפריים הראשון, כלומר מיד לאחר החדשות. בדרך-כלל סדרות דרמה משודרות מיד לאחר תוכנית ריאליטי, בתקווה שזו תהווה מקפצה נוחה להעלאת הרייטינג ולמקסם את ההכנסות הכלכליות. כך נוהגת כיום רשת עם "המדרשה", וכך לשם השוואה נהגה קשת עצמה עם "החדש של עומרי גורדון", שנכשלה כלכלית.

עלות ההפקה של כל אחת מ-3 הסדרות הללו עומדת על בין 700-800 אלף שקל לפרק, פי 2.5 לפחות מהסיטקומים של 10. זה לא שבקשת וברשת לא עושים סיטקומים כלכליים וזולים, אשר ממוקדים בעיקר לעמידה במכסות הרגולטוריות, אך לשתי הזכייניות הללו יש הכרה ברורה שכגופי שידור מובילים בישראל, הדרמות שהם משדרים חייבות להוות נכס אסטרטגי בעל ערך מוסף.

כך בדיוק התייחסו בקשת ל"כפולים". על-מנת להתמודד עם נטיות הקהל כלפי הדרמות, הם החליטו להפוך את ערבי הצפייה הראשונים בה ככאלה שמיועדים לדור המקליט והצופה בבינג´.

בשבועיים הראשונים שודרו שני פרקים ברצף, בזה אחר זה, עם מעט מקבצי פרסומות, אם בכלל. הפרומואים הזהירו מ"ספוילרים", על-מנת לחייב צפייה בזמן אמת, ולמנוע זיפזופ לתחרות ההגונה שערוץ 10 הציב - "בייבי בום".

מבחינת נתוני הצפייה זה עבד. התוכנית זכתה לממוצע צפייה גבוה של 727 אלף צופים בכל פרק, וממוצע צפייה של 26.1% במשקי-בית יהודיים. ועדיין, הקהל הקליט ויותר מזה הלך לאינטרנט. ההנחה היא שבצפייה דחויה התווספו לכל פרק עוד 2% צפייה לפחות, אך מאסת הצפייה במאקו, אתר הזכיינית, הייתה מרשימה - 380 אלף צופים בממוצע בכל פרק וכ-2.7 מיליון צפיות לצפייה כה.

קשת מבינה שהיא לא יכולה לתרגם כל עין של צופה שהיא מאבדת ממסך הטלוויזיה, לסכום דומה לזה שהיא מניבה מעין שצופה במסך מאקו. מה שמוביל לשאלה, האם השידור של "כפולים" - 8 פרקים ששודרו באופן איטנסיבי ותחרותי - היה כלכלי? התשובה הפשוטה היא שאם קשת הייתה מסתמכת אך ורק על מסך ערוץ 2 - ככל הנראה התשובה היא לא. 

הזכיינית לקחה את הסיכון (האפקטיבי) בשיבוץ ובניהול התוכנית על המסך, רק לאחר שידעה בוודאות שהפוטנציאל הבינלאומי של הפורמט מתחיל להתממש. עוד לפני שהתוכנית יצאה להפקה, עוד בשלב הנייר, היה בה עניין בינלאומי, והיא נמכרה להפקה בארה"ב ולהפצה בגרסתה העברית ל-Fox International Channels לשידור ב-127 מדינות, כשזו הפעם הראשונה שהרשת רכשה סדרה זרה לשידור בגרסתה המקורית. במקביל גם ערוץ הכבלים הצרפתי Cannalּּּּּּּּ+ צפוי לשדר בקרוב את הסדרה בגרסתה המקורית. הפוטנציאל הבינלאומי הוא שהופך את הסדרה לכלכלית.

מתוך גלובס

כפולים

 






מילות מפתח: כפולים לצפייה ישירה- כפולים- כפולים עונה 1






העיר הוירטואלית:
אודות
תנאי שימוש
פירסום + יצירת קשר
מאגרי תוכן גדולים:
הורדות
משחקי רשת
סרטים וסדרות
תוכן מבוסס גולשים:
בלוגים בחינם
בניית אתר בחינם
קבוצות לפי נושאים
ארכיונים גדולים:
פורומים
סירטונים
תבניות וורדפרס
קישורים והמלצות:
מפת האתר
משחקים לילדים
משחקי בנות
משחקים
אינדקס עסקים
ייעוץ לילדים
עיר הספרים

eXTReMe Tracker