שם משתמש:
סיסמא:
עוד לא פתחת משתמש באתר ? להרשמה מיידית בחר/י:
אני בת וברצוני להירשם לאתר ! | אני בן וברצוני להירשם לאתר !

מערכת הבלוגים של העיר הוירטואלית


אפשרויות ניהול
את/ה צריכ/ה להיות מחוברת לעיר הוירטואלית כדי להשתמש במערכת הבלוגים.
בלוגים - עמוד ראשי
הרשמה לאתר

בלוגים אחרונים
* מורה פרטי ללשון – מתי וכיצד נכון לשכור את שירותיו?
* הבית נקי והראש נקי מדאגות
* לייקים לפייסבוק לדף עסקי מצליח ורווחי
*
* סקירה על רשת המאפיות החדשה
*
*
* מה זה הלוואה בין אנשים
* בתי מלון בנתניה
* Noragami
* סרטים כולם אוהבים
* הדרך הטובה ביותר לבחור חברה לליטוש אבן
* שעות נוספות - "המחלה" של השכירים
* אוכל בינוני=מפגש בינוני
* איך לבחור מנעולן מקצועי ואמין?
קבלה לעם בתקשורת (צפיות: 178)

פוסט זה נכתב על ידי kab laam ב24/04/2016 12:07:26

פסח מצה ומרור – להכיר מבפנים את מנהגי החג

החמץ הוא לא סתם לחם, המצה היא לא סתם מצה, ושריפת החמץ אינה עוד מדורה כיפית לילדים, אלא סימבולים לעבודה הרוחנית ולתיקונים הפנימיים שעל האדם לערוך, ותזכורות למטרת החיים הנעלה. הרב מיכאל לייטמן מסביר על המשמעות הפנימית של מנהגי החג.

 

היפוך הטבע

כל המנהגים הרווחים ביהדות – חגים, מצוות, הלכות וכו´, הם כולם תזכורות למצבים קבלה לעם בתקשורת פנימיים שעובר האדם בדרך לתיקון הטבע שלו והתאחדות עם הכוח העליון המנהל את המציאות, הבורא. כל אדם נולד עם רצון אגואיסטי להינות, ולא חשוב על חשבון מה ומי. החינוך אמנם מרסן מעט את התנהגותנו האנוכית הטבעית, כפי שניתן לראות אצל ילדים רכים בשנים, אך עמוק בפנים אנחנו ממשיכים להיות מונעים על ידי האגואיזם והרצון להינות, כשתת המודע שלנו עסוק בחישובי חשבונות כדאיות, רווח והפסד לפני כל פעולה שלנו, ולו הכי קטנה.

 

 

הבורא, לעומתנו, הוא כולו רצון להשפיע, "טוב ומיטיב לגדולים ולקטנים". הבורא, שניתן לקרוא לו גם  "אלוקים" או "הטבע", הוא כולו אהבה ונתינה. מטרת הבריאה היא לגרום לנו להרגיש את כל הטוב שהוא רוצה לתת לנו, אך בגלל השוני הכל כך מהותי בכוונותינו אין לנו אפשרות לעשות זאת. חכמת הקבלה, אומר הרב לייטמן, נכתבה במיוחד כדי לעזור לנו לעשות את אותו היפוך בטבע שלנו כדי לאפשר לנו להרגיש את כל הטוב והעונג שמוכנים עבורנו. 


פסח, על שום מה? 

לאחר שהבנו את כל האמור לעיל, ברור לנו שגם פסח אינו סתם סיבה למסיבה, וכי האיסור לאכול חמץ במשך 7 ימים אינו קשור רק למה שאנו אוכלים, אלא למצבים פנימיים ושינויים שעלינו לערוך בתוך עצמנו כדי להצליח לקבל את מה שהבורא רוצה להעניק.

 

"פסח" פנימי הוא מצב נעלה, בו אנו מצליחים להתנתק מהטבע האגואיסטי שלנו ולפעול מתוך רצון להשפיע ומתוך אהבת הזולת. כתוב בהגדה כי כל אדם חייב לראות את עצמו כאילו הוא עצמו יצא ממצריים. "מצריים" היא המצב בו הטבע האגואיסטי שולט עלינו, ויציאה ממנה היא הרגע של שחרור מהשליטה הזו, על ידי "משה", שהוא כוח פנימי, כמובן. אחרי שיצאנו ממצריים, והסכמנו לקבל עלינו את הכלל "ואהבת לרעך כמוך", במעמד קבלה לעם מתן התורה, אנחנו יכולים לעבור תיקונים אחרונים, לציין את נקודת "פסח", ולהגיע ל"ארץ ישראל", המצב בו הרצון השולט עלינו הוא הרצון להגיע ישר-אל האל.

 

לחם עוני

המצה מסמלת את המצב בו אנחנו מתנתקים מהרצונות האגואיסטים שלנו, ומכיוון שמדובר ברגע שקשה לנו להינות ממנו, רגע חסר טעם, כביכול, והרצון להינות עוד לא התמלא, המצה שטוחה ותפלה ונקראת גם "לחם עוני".

 

החמץ מסמל את הרצון שלנו להינות, את האגואיזם שלנו, שיש להיפטר ממנו לפני שנוכל להרגיש את אותו טוב שאנו שואפים להגיע אליו. ביעור החמץ מתבצע לאור נר, כיוון שבשלב הזה של ההתפתחות הפנימית שלנו אנו מקבלים רק הארה קטנה מלמעלה וצריכים עדיין לעשות מאמצים גדולים כדי להתגבר על הנטייה האגואיסטית שלנו בכוחות עצמנו. שריפת החמץ מסמלת את ביעור האגואיזם מתוכנו, ומכירת החמץ היא סימבול להיפטרות מהטבע האגואיסטי ויציאה ממנו, שאחר כך ניקח אותו חזרה כדי לתקן אותו.

 

רגע של אקטואליה 

במכללת קבלה לעם מלמדים לא רק את המשמעות האמיתית של כל מנהגי היהדות, אלא גם כיצד הם באים לידי ביטוי בעולם היום. בחיים שלנו עדיין לא הגענו לרגע השחרור, וקודם כל עלינו להגיע לרגע בו יימאס לנו משליטת האגואיזם, שבתורה נקרא "פרעה". היום אנחנו קבלה לעם מאמרים עדיין חיים תחת שליטת האגואיזם, ורוב האנשים אינם מכירים בהרסנות האגואיזם ובפגיעה האנושה שהוא פוגע ביחסים בינינו, בכל אחד ואחת מאיתנו באופן אישי, ובעולם הגלובלי כולו.

 

כדי שנוכל לתקן את הטבע שלנו ולהפוך אותו לטבע אלטרואיסטי של אהבה ונתינה עלינו, קודם כל, להבין עד כמה האגואיזם רע. רק אחרי שתהיה לנו "הכרת הרע", נוכל לבצע בתוך הטבע שלנו את כל התהליכים שמוזכרים בהגדה ונקראים בשמות כמו "סימנים", "ברכות" וכו´, לצאת משליטת מצריים ולהגיע לפסח האמיתי, הפנימי.

שנזכה לשנה הבאה (לשינוי הפנימי הבא) בירושלים הבנויה (שיביא אותנו לרצון השלם המתוקן).

 

 






מילות מפתח: קבלה לעם- מיכאל לייטמן






העיר הוירטואלית:
אודות
תנאי שימוש
פירסום + יצירת קשר
מאגרי תוכן גדולים:
הורדות
משחקי רשת
סרטים וסדרות
תוכן מבוסס גולשים:
בלוגים בחינם
בניית אתר בחינם
קבוצות לפי נושאים
ארכיונים גדולים:
פורומים
סירטונים
תבניות וורדפרס
קישורים והמלצות:
מפת האתר
משחקים לילדים
משחקי בנות
משחקים
אינדקס עסקים
ייעוץ לילדים
עיר הספרים

eXTReMe Tracker